Numer 1 w Europie

face-vision (176 kB)

Joomla!

AIXAM

  • Historia Aixam

    Od powstania pierwszego pojazdu czterokołowego w 1975 roku po gamę Impulsion z 2010 roku. Od narodzin firmy Aixam w 1983 roku, następnie stworzenie drugiej marki MEGA, aż do dnia dzisiejszego historia firmy Aixam była wzbogacana poniższymi ważnymi wydarzeniami:

    1975

     

    1977

     
    We Francji w regionie Aix-les-Bains powstaje nowa spółka o nazwie Aixam na bazie przejęcia firmy AROLA.   2-silnik benzynowy i drążek sterowania...

    1978

     

    1980

     
    Trójkołowiec zmienia się a czterokołowiec, a drążek sterowania zmienia się na kierownicę... ... zamykane drzwi ...

    1981

     

    1982

     
    W nadwoziu zaczęto wykorzystywać  mocniejsze materiały oraz dodano reflektory... … i kierunkowskazy…

    1983

     

    1984

     
    PRZEJĘCIE FIRMY AUROLA Pierwszy pojazd Aixam nie wymagający posiadania prawa jazdy (prędkość 45 km/h) model 325 D.

    1985

     

    1987

     
    PIERWSZY POJAZD TQM (obecna homologacja L7e)
    Aixam wzbogaca gamę swoich pojazdów o pierwszy pojazd TQM model 400 D (prędkość: 75 km/h - prawo jazdy: A1, A4, AT, AL, B1). Wszystkie prawa jazdy kategorii A, B, C i D były uważane w tym czasie za obligatoryjne.
    … wersja GL uzupełniała ofertę Aixam o dodatkowe kolory oraz wyposażenie wersji "I"...

    1988

     

    1989

     

    SUKCES W TESTACH ZDERZENIOWYCH ZDERZENIA CZOŁOWEGO

    Aixam jest pierwszym i jedynym producentem pojazdów czterokołowych, który wykonywał próby zderzeniowe tzw. CRASH-TEST jeszcze kiedy nie były one wymagane przepisami.

    POJAZDY UŻYTKOWE AIXAM

    Wprowadzenie nowej gamy pojazdów użytkowych (homologacja L7e) z silnikiem o pojemności 500 cm ³.

    1991

     

    1992

     

    PIERWSZY SILNIK 2-CYLINDROWY

    Po raz kolejny Aixam obejmuje prowadzenie z premierą pierwszego pojazdu czterokołowego napędzanego silnikiem 2-cylindrowym chłodzony cieczą.

    NARODZINY MARKI MEGA

    W ramach firmy Aixam powstaje nowa marka MEGA produkująca  i dystrybuująca małe pojazdy dostawcze.
    Pod tą nazwą projektowane są również pojazdy sportowe, które odniosły znaczące sukcesy: 3 zwycięstwa w rajdzie Andros Tropchy (1994, 1996 i 1998), 2 miejsce w rajdzie Paryż -Dakar w 2000 roku.

    1992

     

    1996

     

    MEGA TRACK

    Opracowano rówież prestiżowy model MEGA TRUCK z silnikiem Mercedesa V12 o mocy 359 KM i napędem na cztery koła.

    MEGA MONTE-CARLO

    Firma z Monaco MONTE-CARLO AUTOMOBILE zostaje przejęta przez Aixam, który dłuższy czas kontynuuje produkcję samochodów tej marki.

    1997

     

    2000

     

    REWOLUCJA AIXAM

    Prezentacja nowych cichszych pojazdów Aixam. Od tego momentu Aixam posiada również  jeszcze większą przewagę nad konkurencją pod względem bezpieczeństwa poprzez poddanie swoich pojazdów dodatkowo bocznym i tylnym testom zderzeniowym.

    EWOLUCJA AIXAM

    Nowy design kół i wyposażenie ...

    2002

     

    2003

     

    NAJWIĘKSZY CZTEROKOŁOWIEC DOSTĘPNY NA RYNKU 

    Aixam sprawia, że lekkie pojazdy czterokołowe (L6e) są teraz wielkości ciężkich czterokołowców (L7e), przy jednoczesnym zachowaniu limitów wagowych nałożonych przez prawodawstwo europejskie. W roku tym zaprezentowano modele Pick-up i Minivan.

    MEGA

    Rodzina lekkich pojazdów wielozadaniowych MEGA zostaje wzbogacona o wersję komunalną dedykowaną dla małych aglomeracji oraz samorządów lokalnych.

    2004

     

    2005

     
    Po rewolucji Aixam w 1997 roku i ewolucji firmy Aixam w roku 2000, Aixam prezentuje  INNWOACJE AIXAM, czyli gamę nowych sedanów.

    SCOUTY

    Pierwszy na rynku mikro kabriolet ze zdejmowanym i chowanym dachem typu hard top.

    2006

     

    2006

     

    SCOUTY R

    Prezentacja sportowej wersji modelu Scouty.

    PARIS MOTOR SHOW

    Prezentacja nowego modelu CROSSLINE.

    2006

     

    2007

     

    Nowy MULTITRUCK

    cichsze, bardziej komfortowe i przestronniejsze pojazdy MEGA z mocniejszym silnikiem. MEGA MULTITRUCK jest najbardziej niezawodnym, ekonomicznym i kompaktowym pojazdem w swoje

    A721 Sport

    Rozpoczyna nową kategorię usportowionych quadrocykli Aixam.

    2008

     

    2009

     
    Z okazji 25-lecia firmy Aixam prezentuje nową gamę pojazdów: City, Roadline, Crossline oraz Scouty R kabriolet ze zdejmowanym dachem typu gard top. Aixam wprowadza nowe wersje swoich pojazdów - Limited oraz City Sport

    2010

     

    2010

     
    Nowe Aixam-Mega logo GAMA IMPULSION  
    Aixam prezentuje gamę “IMPULSION” z nowo wprowadzonymi modelami City i Crossline.
    W roku tym firma Aixam wyprodukowała łącznie ponad 250 000 pojazdów.

    2011

         

    Prezentacja modelu GTO

    Do produkcji wchodzi model GTO, oczekiwana wersja wcześniej prezentowanego pojazdu studyjnego dla najbardziej wymagających młodych kierowców.

       
  • LEGISLACJA
    USTAWA:

    Od dnia 19 stycznia 2013 roku zgodnie z nowelizacją ustawy o kierujących pojazdami wniesione zostały zmiany które wprowadzają m.in.:

    Roz. 1. Art. 6.
    1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

    1) kategorii AM:
         a) motorowerem,
         b) czterokołowcem lekkim;

    2) kategorii B1:
         a) czterokołowcem,
         b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

    Roz. 1. Art. 11
    2. Osoba, która nie ukończyła 18 lat może uzyskać prawo jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T za pisemną zgodą rodzica lub opiekuna.

    KARTA MOTOROWEROWA:

    Dz. U. 2011 Nr. 30 poz. 151. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami.
    Art. 133.2.
    Karta motorowerowa wydana na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym, zachowuje ważność do czasu ukończenia przez jej posiadacza 18 roku życia. Karta motorowerowa podlega wymianie, na koszt osoby uprawnionej, na prawo jazdy kategorii AM, o ile osoba ma ukończone 14 lat.

    HOMOLOGACJA:

    Pojazdy Aixam posiadają europejską i polską homologację w kategorii L6e lub L7e. Zgodnie z posiadaną homologacją pojazdy te rejestrowane są w Polsce w klasie pojazdów:

    - L6e (pojazd samochodowy inny, czterokołowiec lekki)
    - L7e (pojazd samochodowy inny, czterokołowiec inny niż lekki).

    Dziennik Ustaw Nr 162 definiuje powyższe kategorie w następujący sposób:

    L6e:
    Lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg, nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których: a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub b) maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego. Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motoro-werów trójkołowych kategorii L2e, chyba że przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej.

    L7e:
    Pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w ptk. 1 lit. a, których masa bez obciążania nie przekracza 400 kg (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów) nie wliczajac w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW. Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motocykli trójkołowych kategorii L5e, chyba ze przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej.

    PRZY ZAKUPIE POJAZDU AIXAM WYDAJEMY PEŁEN PAKIET DOKUMENTÓW KONIECZNYCH DO REJESTRACJI POJAZDU W KLASIE L6e LUB L7e.